05 januari 2016

Julkort

Nu är julen bortplockad...alla tomtar ligger i sina lådor till Nästa gång....
Julkorten åkte ner i dag
skickade 25 fick 10.....
två tackade men av andra skäl inte skulle skicka kort i år o det är jag OK med....men nej dålig utdelning ändå
Till en av er som fick tänkte jag att Jo provar ett år till ... men näää
Besvikelsen blev stor men...Ett litet kort kan betyda massor....
Så nu skriver jag upp de jag fått svar av....och de får ett när året börjar ta slut...

Jätte tack ni som skickade ♥ ett litet snigel kort kan göra en hel dag

♥Marianne H tack för Julbrev
♥Mia♥ 
♥Anna-Lena o Lasse ♥
♥Marianne o Chris♥ 
♥Majvor (arnesSyster)♥
♥Eva S.P ♥
♥Stellan o Ulla(min nyfunna släkting♥
♥Barbro (som tog hand o Fille när han var bebis)♥
♥o Jätte tack till Anders o Agneta som kom över med en underbart söt Julblomma!♥


Som slutspurt på Julens sista dagar kom värsta Njurstens anfallet i går...

Jisses att nått kan göra så ont jag vet men det är länge sen har haft tur men nu slog det o andra sidan till med all jävulsk värk man kan ha....
det började 8..som blixt från klar himmel....ett molande som på några minuter blev hemsk.... tog tablett o blodsocker...6,2 ....
Smärtan vrider om ...mår illa....kräks .... en timme senare o det lättar lite tar ett nytt bs..10.6 jisses
adrenalinpåslaget som blir vid smärta gjorde en topp o bs..... mår mer illa men klarar mig... smärtan dimmar bort....Sötaste Tina messar o frågar om jag har medicin....jo men hon hade dunder saker så gubben fick stanna vid henne på väg hem från jobb.....
går o lägger mig...PANG nästan anfall....smärtan har flyttat sig lite neråt.... börjar frysa som en tok....
vrider o vänder o tänker det här ger sig inte så tar en av supparna jag fått av Tina....kollar klockan...0005...... smärtan av tar 45 minuter senare men kollar klockan sista gången 0105....fy fanken inte ens den värsta fienden önskar man detta..... dagen blir till o vila den får gå i slowmotion 

2 kommentarer:

  1. Detta är en av sakerna som jag inte gillar, att man ger inte ellelr skickar kort för att man vill och man gläds åt att f ge utan man har kravet att man måste få nått tillbaka hela tiden.

    SvaraRadera
  2. skulle nog inte bry mig om det inte vore för de personerna som jag skickat till tycker inte jag!! håller kontakt men när man gör det får man inte ett skit tillbaka... skickar alltid några kort bara för att glädja någon annan men just dessa personer som man tycker att kontakt borde vara prio ett men det är tydligen inte så.

    SvaraRadera