11 december 2016

Liv efter Jul...

Just nu handlar väl det mesta om JULEN o dess firande..sen kommer Nyår o sen några födelsedagar ;) ja vi är sån a som kör de i Januari....

men sen ...efter att man plockat ner alla julsaker bytt till lite ljusare gardiner o man längtar till ljus o till vår...vara ute o plantera blommor....

Jag brukar komma på lite för sent med vissa fröer..som chili de ska ner bra tidigt för att få fina plantor men är ju inte heller med växthus så det gäller o passa på vid rätt tid...därför beställde jag fröer i går*hahahahah.....mitt i julstöket.


Men fröer jag inte hittat på affärerna jag går in på ...har de funnits är de slutsålda...
o då måste man ju göra nått åt det..beställa i god tid typ....o det är det väl nu?
Chili fröer....såna där lagom heta...o gräs fröer har snöat in mig på prydnadsgräs..... vill nog ha fler sorter men gärna fint prydnadsgräs som är perenner.....Sniglarna verkar inte gilla gräs så då gillar jag det ännu mer*hahahah
två små tomater som jag inte heller sett i affären...måste prova kanske i ampel.... Röda solrosor hade för några år sen men inte hittat dem igen..

så visst finns det ett liv efter Jul ;)

Ps skriv en rad gör tanten glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar