21 juni 2017

sommarsolståndet

I dag är det årets ljusaste o längsta dag.. sen mörknar det igen.....
o faktum är att redan i augusti märks stor skillnad på kvällarna.... hm dagarna rullar på för fort.
tänk om vi kunde ha ljusare lite längre ändå.....
gårdagen gav vacker regnbåge 
men tror det knappt blev blött i regn mätaren :(

Trädgården har sin bästa tid just nu i alla fall för mig som bara odlar blommor ...de som odlar ätbart har ju sensommaren som sitt då allt mognar... Jag har vinbär det blir inte så mycket på dem i år..lite blåbär som äts direkt hallon som oxå mumsas på direkt lite björnbär för bak till hösten o några plommon i år blir de inte många....

I morse vaknade jag till lappen att poolen läckt lite vatten*suck inte så mycket tack o lov o jag hoppas jag fixat det nu.... dagen blir lite av en tvätt dag ...sånt ska ju göras med...
finns sol på eftermiddagen ska kroppen få lite sol på sig har jag tänkt....vi får väl se .... skulle behöva regn o fylla tunnan igen ..... även om just vi inte har vattnings förbud kan man ju tänka lite!

Även fröställningar är vackra...
Kungsängsliljans fröställning!

Alliumläken har gjort sitt
blir fler lökar till hösten 




1 kommentar:

  1. Aj som sjuttan...börjar det redan mörkna igen...det kunde jag varit utan.

    Bäst att passa på och njuta av den än så länge ljusa kvällen. :)

    Ha det fint.

    SvaraRadera