17 juli 2017

Ådalen del2

ett kort avsnitt....

när vi kom upp passade jag på att gå in på kyrkogården vid Högsjö Kyrka..men ack vad besviken ajg blev eller så störde regnet mig .... Mor Erikas Grav o Far Eriks gravar var borta...eller ja stenarna :( ..... kan missar Erikas men Eriks fanns inte... Lite synd men tacksam att jag fick foto från dessa stenar förra resan för några år sen.
(Erik o Erika var farmors föräldrar)
Högsjö kyrka i regnet lite så där bakanför...

Kyrkogården ser tom ut många stenar har tagits bort...


men isället blev det en snabbt besök i Nensjö. se huset där jag bodde ett år som 5 åring. se farfars garage som helt otroligt står kvar om än med stöttning men kunde inte hoppa ut för o kika in då vägskrapan var bakom o gräset hög o jag i fajntiga sandaler....
Dörren längst ut mot vägen bodde farmor o farfar o jag under 1 år då mamma studerade.
Tant Göta bodde i mitten dörren på övanvåningen
Huset ser ut som mossan kryper efter väggarna. gårdens grus övervuxet....gårdsträdet som farfar planterade nersågat.... veboden (fick ingen bild) nergången..ja sorgligt det hela. Har inte sett byn på nästan 30 år.... Gubben o ajg passade alltid på att fika hos "moster" Ragnhild (farmors syster) som bodde här i byn men hon flyttade in till stan barnbarnet tog över...det huset var ialla fall i ordning..och tillbyggt altan trevligt o se.


Det röda huset bodde "moster" Ragnhild
kommer aldrig glömma hennes underbara svartvinbärssaft ♥

farfars garage?!? nån har ändå stöttat upp det...  finns nått kvar där inne?

men allt så oerhört genvuxet. undrar om bagarstugan står kvar i skogsbrynet...nu är det mitt o lövslyt om det ens står kvar....sorgligt att det inte används för att bevaras....tänk en bakstuga för egenbakat tunnbröd*mums*

Det går himla bra o skriva en rad här i bloggen. det uppskattas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar