28 juli 2017

Röjer!

kan reta mig på oreda o stök länge ofta är det rörigt för att kroppen inte orkat ta itu med saker o ting..o stänger man dörren syns det ju inte ;)
(och man är gift med en som tycker man städat då man lagt en skruv i en låda men inte ser röran runt skruven) 

Nu mår kroppen bättre av värmen ..gubben är ledig så han får fungera lyftkran på allt tungt o jag får ordning =)Han släpar o bär jag pekar o organiserar!

skafferiet (det omgjorda städskåpet i köket)var prio 1
där hade vi  praktiskt taget bara slängt in saker ingen aning om vad vi hade eller inte....
rensat ut allt gammalt! (jättegammalt) torkat ur o fått struktur på saker. Underbart!

I går fick tankrummet (rummet där en stor oljetank står)
vi har fortfarande olja kvar snålar på den under kalla dagar men när den tar slut ska tanken bort o rummet isoleras för att hålla en jämn temperatur  o fungera som matkällare/förråd)
men behövde hyllor! åkte till ÖoB köpte konsoller o hyllor fick upp en hel del o kastade massor!!
Gisses samlar på mig som en råtta...glasburkar- kan -va -bra-o- ha -typ.
Kastade drickor som blivit gamla!!! man får stora drickor när man köper pizza ...dricker det sällan o det blir stående man får en ny dricka....blir stående...en ny..... jisses...

garaget o två mindre förråd är kvar att a tag i under sommaren.... Sen kan jag njuta av höst o vinter...gå in o leta efter det man ska ha utan bli galen...ska bli så skönt!

2 kommentarer:

  1. Skulle inte ni ha semester :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahhahahaha jo men det är ju då man ska göra saker man inte hinner under jobb året=)

      Radera