21 augusti 2017

Tidig morgon!

visst ju att klockan skulle ringa tidigt men inte att nått skulle väsnas redan vid 4.30....

i drömmen var det nått som tjöt o pep...hör gubben säga vad händer då fatta jag att det var ett av brandvarnarna som pep ilsket... Den i Erics rum ..han var vaken o trodde man kunde få tyst på den men jag rev ner den från väggen o ut med batteriet...finns det nått som stressar så mycket som en brandvarnare??!
han fick tända lampan i sitt rum vi tände runt om i huset men ingen rök ... lukt...eller nått misstänkt... helt enkelt en brandvarnare som fått spunk!

Batterierna bytte i början på semester så det var inte att det var slut ...jäkla TUR att inte den inne hos Felix börja pipa ..har funderat på seriekopplade men NEJ dumt o skrämma slag på han om det inte är på riktigt....

men somna om..jo tjosan.... var det inte för varmt låg jag knasigt vred o vände mig somna nog halvtimmen innan klockan skulle tjoa upp en*suck* känner mig trött....


mindre ängsländan  satte sig o vilade en stund men ack så skygg....

Har några foton på min dröm måste lista.... att fota trollslända flygandes o blixten!
åskvädren under sommaren har nästan vart obefintliga så den finns kvar men fick en rackarns slända *tjohoo* inte 100% skarp men nära.....
Den större bruna mosaiksländan...
mullrar som en hellicopter när den kommer nära men snabb som attan.... 
fick sitta o försöka fånga den för den får snabbt förbi.... 
2  bilder som jag vid föröket är nöjd med =)


Hoppas de flyger några veckor till så kanske man hinner med nån fler.....


o åskvädret tar vi nästa år... ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar