25 augusti 2017

veckoslut

så var det en vecka gjord...
o vilken vecka!

Taxi glömde!? Fille i tisdags. en mycket dålig ursäkt till det....
samma taxi chaufför vilket i sig är bra men en människa som inte stigit ur bilen inte sagt godmorgon!
inte lagt väskan i bagaget inte hjälp till med säkerhetsbältet. vilket är extra knöligt då det vart bussen som kommit, men människan har inte haft en tillstymmelse till service....
I går lessna jag o mejlade Taxi .... fick ett så dåligt svar att man blir mörkrädd..hon hade inte hunnit bla bla bla...hinna vada säga godmorgon är väl det första man säger!?! eller?


Jag har under de år som Filla haft en padda(dator) från skolan påpekat o bönat o bett skola OCH taxi att väska ska ligga i bagaget för att inte gå sönder ( efter ex antal frukter som mosats såg jag problemet att ha väskan vid fötterna)
i går skulle vi kolla paddan efter skolan...den har fått sig en redig kyss knappt den håller ihop?!!

Börja terminen som den här första veckan gör att man bara vill gå o gömma sig helt galet!

I morse satt jag beredd att filma latmasken men då var chauffören bytt.... det blev både ett godmorgon och väskan i bagaget!
kanske blev de skraja för mejlade o fråga vem står för kostnaden av paddan..inga billiga saker o jag betalar inte en spänn för nått som ska åka taxi fram o tillbaka med tanke på allt tjat . Synd o Fille men får väl köpa en padda till studenten som han kan använda hemma efter detta sista skolår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar