11 januari 2018

Bältros

men alltså vilken skrutt sjukdom det här var då....Bältros
en sjukdom i flera steg...kan ta flera dagar innan det bryter ut med det sista ..prickarna....

för mig kom först den molande smärtan nere i vänster revbens båge... kändes som ett rejält håll
o trodde nog det var det först oxå men håll brukar släppa efter en stund det här blev värre ju senare kvällen blev....
efter några dagar med det kom elden!..... svider som värsta solbrännan nästan så huden känna lite för trång men det syntes inget..... var kanske lite varm mot annat ställe men inte mycket mest det obehagliga känslan
sen kommer prickarna! så tycker jag att allt sa poff ont sveda o extra svid i prickarna....kliar inte än..tack o lov men det kommer visst som på de som har vattkoppor ....

mina prickar sitter på  vänstra framsidan under bh bandet o gör skitont!
 inga större gymnastiska övningar här inte som städa eller fara omkring för då blir det värre än
tusan...

Natten mot fredagen kom klådan..men alltså inte dåligt vad det kan klia o armarna är ju för korta för även på ryggen sitter några prickar...


så jäkla skitprickar som svider som eld! har blivit några fler men nu hoppas jag det vänder av medicinen jag fick....

Till råga på allt åkte Fille på magsjuka oxå*ja jisses vilka dagar!

2 kommentarer:

  1. Själva livet ska ständigt prövas... jag tycker högre makter ska hålla sig borta från er familj ett tag! kram o bättring önskar vi från Luleå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack kusin..man kan tycka det räcker nu.... bror A fick bältros ungefär veckan innan..vilken grej...galet

      Radera