15 januari 2018

måndag..igen

måndag morgon..igen... o skoldag!
skolveckan blev ju kort förra veckan..1 dag o 5 minuter typ sen var filles mage i olag...
när man då upptäcker att det var pasta!! dagen då det var skola...blir man orolig....igen

i hösten vet vi att en av omgångarna Fille var dålig i magen var då det var t pasta dagen innan...då kom allt på kvällen nu väntade det till dagen efter.... men den sura doften...fyfanken o hans sätt att bli vrång ja då han han antagligen rätt ont i magen utan att kunna säga det...man förstår att soffan o hoppa/gunga till musik kan kännas rätt bra....

Bältrosen är i stadium KLIA...man alltså blir ju galen. Får era barn vattkoppor o de säger det kliar...det GÖR det någe så för(hornpär) aktigt.....
o hade du vattenkoppor som barn vaccinera dig mot bältros...det här var ingen trevlig sjuka att genomlida!


annars...jo 2 födelsedagar klara...nu inväntar vi nummer 3 o han blir 20!! galet min lille plutt...
eller lille o lillle var länge sen han var det...en är en kille på 20 men som behöver hjälp med mycket...han känner sig lika fin som vem som helst när han rakat sig (med hjälp) tagit en dusch (med hjälp) som vilken annan 20 åring som helst.... han kan bli tvär o vrång o istället för be en dra dit pepparn växer blir han en cemensugga om bara står o vägrar flytta på sig*hm* lagom kul för mamman i affären.... han har humör fast han inte har ett talande språk....

när jag fyller önskar jag mig alltid tulpaner...sen köps det några buketter tulpaner under januari varje vecka för att njuta försmaken av våren känns lite så mitt i vintermörkret....

jag köpte 2 olika nyanser på lila..gubben fick oranga..satte ihop dem ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar